Muistathan Palmia Oy:n ateriaveloituksen uudistuneet käytännöt?

19.06.2018 / Ostolaskut

Kesäkuussa 2017 Palmia Oy:n ateriaveloitus muuttui. Siitä lähtien tilaustuotteita ei ole enää voinut ostaa henkilökortilla, ja samalla Palmia Oy alkoi laskuttaa toimialaa tai liikelaitosta henkilöstön ruokailusta. Jatkossa Talpa laskuttaa palkoista perimättä jääneet ateriaveloitukset vähintään kvartaaleittain.

Lue lisää

Yhteinen e-laskukampanja Kaskon kanssa

19.06.2018 / E-Lasku

Talpa ja Kasko kampanjoivat yhdessä kasvattaakseen e-laskujen osuutta päivähoidon laskuista. Edelleen valtaosa laskuista kulkee paperipostina. E-laskussa on monia hyötyjä sekä laskun vastaanottajan että lähettäjän näkökulmasta.

Lue lisää

M2 Blue -ohjeet päivitetään kesän aikana

19.06.2018 / Matkahallinta

M2-järjestelmän versio päivittyi toukokuussa käyttäjäystävälliseksi M2 Blueksi. Myös M2 Mobiililla voi tehdä matka- ja kululaskuja sekä lähettää ne hyväksyntään. Helmestä löytyvät ohjeet päivitetään vastaamaan uutta käyttöliittymää kesän aikana.

Lue lisää

Aina-Ilonan ura talpalaisena on käynnistynyt vauhdikkaasti

19.06.2018 / Ohjelmistorobotiikka

Ohjelmistorobotti Aina-Ilonan pääsi toukokuussa työn makuun, ja tuoreeseen digityökaveriin on suhtauduttu mielenkiinnolla. Uuden kollegan edustamat työelämän muutokset vaativat henkilöstöltä myös uudenlaista asennoitumista tekemiseen.

Lue lisää

RPA-kehittäjien avulla kohti omavaraisempaa ohjelmistorobotiikkaa

19.06.2018 / Ohjelmistorobotiikka

Henkilöstön keskuudesta huhtikuussa valitut RPA- eli ohjelmistorobotiikan kehittäjät vauhdittavat ohjelmistorobotiikan edistämistä Talpassa. Alkukesästä kehittäjille pidetyn koulutusjakson tuloksina valmistuvat automatisoinnit pyritään ottamaan käyttöön kesän aikana ja lisää suunnitellaan jatkuvasti.

Lue lisää

Uusia tuulia taloushallintoon

19.06.2018 / Henkilöstö

Huhtikuussa kirjanpitopäällikkönä aloittanutta Auri Pakkasta innostavat tehokkaat prosessit, keskusteleva työyhteisö ja matkailu. Yksityisellä puolella uraansa tehnyt nainen toivoo tuovansa mukanaan uutta vauhtia Talpan kehitystyöhön.

Lue lisää

Asiakastiedotteen rekisteriseloste päivitetty

19.06.2018 / Talpa

Talpan asiakastiedotteen ja muiden julkaisujen jakeluun käytetään sähköpostiosoitteista koostuvaa listaa, jonka rekisteriselostetta on päivitetty vastaamaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR).

Lue lisää

Baswaren tukipyynnöt tikettijärjestelmällä

18.06.2018 / Ostolaskut

Basware on ottanut käyttöön uuden tikettijärjestelmän, jonka kautta toimialojen yhteyshenkilöt jatkossa hoitavat BIP-käyttöoikeusasioita tai muita tukipyyntöjä. Myös kaupunginkanslian Kosti-järjestelmä käyttää samaa tikettijärjestelmää.

Lue lisää

Aina-Ilona aloittaa robotin työt Talpassa

26.04.2018 / Ohjelmistorobotiikka

Talpalaiset ovat saamassa lähiaikoina uuden digitaalisen työkaverin, kun työnsä aloittaa ohjelmistorobotti Aina-Ilona. Ohjelmistorobotti on uusi väline tietojärjestelmissä suoritettavien manuaalisten työvaiheiden automatisointiin. Ohjelmistorobotti käyttää järjestelmiä samaan tapaan kuin normaali käyttäjä ja voi muun muassa hakea, yhdistellä, muokata ja syöttää tietoja määriteltyjen sääntöjen mukaisesti.

Lue lisää

M2:n uusi versio korvaa vanhan

26.04.2018 / Matkahallinta

Visma Enterprise Oy voitti matkahallinnan kilpailutuksen. M2-järjestelmän versio päivittyy toukokuussa M2 Blueksi, jota on kätevä käyttää mobiilisti.

Lue lisää

SAP-rooliremontti - SAP:n käyttöoikeusroolit uudistetaan

26.04.2018 / Tietojärjestelmä

SAP:n käyttöoikeusroolit uudistetaan. Uudistuksella tavoitellaan selkeyttä käyttöoikeuksiin, sujuvampaa käyttöoikeuksien hallintaa sekä vaarallisten työyhdistelmien seurantaa.

Lue lisää

Wenla-robotti täsmäyttää sisäisiä eriä

26.04.2018 / Ohjelmistorobotiikka

PaRot-hankkeen "Wenla" -robotti avustaa kaupungin sisäisten erien täsmäytyksessä. Ensimmäinen täsmäytys tehtiin tammikuun eristä helmikuun alussa. Wenla-robotti ajaa SAPin ja Baswaren IP-raportit Exceliin ja vie Excelit koneoppimisympäristöön.

Lue lisää

Soittajilta korkea arvosana Talpan asiakaspalvelusta

26.04.2018 / Asiakaspalvelu

Talpan keskitetty asiakaspalvelunumero 09 310 25300 seurasi lokakuun 2017 ja maaliskuun 2018 ajan numeroon soittavien asiakkaiden tyytyväisyyttä. Kokonaistyytyväisyys asiointikokemukseen oli korkealla tasolla 4,4 /5.

Lue lisää

Muutoksia maahantuonnin arvonlisäverojen ilmoittamisessa

26.04.2018 / Kirjanpito

Tämän vuoden alusta alkaen maahantuojat laskevat ja ilmoittavat maahantuonnista suoritettavan veron ja veron perusteen oma-aloitteisesti arvonlisäveroilmoituksellaan kuten muutkin ko. verokauden verot.

Lue lisää

Talpa kehottaa siirtymään e-laskuun

26.04.2018 / E-Lasku

Helsingin kaupungin päivähoidon paperisiin laskuihin liitetään e-laskujen eduista kertova kirje kesän ajan. Talpa ja Kasko haluavat yhteisellä kampanjalla kasvattaa e-laskujen määrää, joiden osuus kaupungin laskuista on edelleen pieni.

Lue lisää