Kaupungilla Katre-hankkeessa vankka edustus

29.10.2015 / Palkanlaskenta

Valtiovarainministeriö asetti vuosi sitten kansallisen tulorekisterin perustamishankkeen (Katre). Hankkeen tehtävänä on luoda rekisteri, joka sisältää kansalaisten tulotiedot yksityiskohtaisella tasolla. Kansalaisten tulotiedot siirtyisivät rekisteriin sähköisesti suoraan palkkahallinnon järjestelmistä.

Lue lisää

Talpan hinnoittelumalli uudistuu

29.10.2015 / Talpa

Talpan palveluiden hinnoitteluperusteet ja tuoterakenne ovat pysyneet lähes muuttumattomina koko liikelaitoksen toiminnan ajan eli vuodesta 2009 lähtien. Nyt on aika päivittää palveluvalikoima vastaamaan nykyisiä tarpeita ja prosesseja sekä samalla käydä perusteellisesti läpi jokaisen palvelun aiheuttamat kustannukset.

Lue lisää

Konttori27:ssä muuttohulinaa

29.10.2015 / Talpa

Talpan toimitiloissa Sörnäisten rantatie 27:ssä on tänä syksynä muutettu istumajärjestystä. Samalla on tiivistetty niin, että 6. kerroksen tiloista on luovuttu. Muutot on toteutettu organisaatiouudistuksen rinnalla ja tilojen uudelleen suunnittelua on tehty uuden organisaation mukaisesti. Alla tunnelmia muutto- ja siivousurakasta! Kaappien kätköistä löytyi mm. vanhoja leimasimia.

Lue lisää

Talpa lisäarvon tuottajana - tänään ja tulevaisuudessa

29.10.2015 / Talpa

”Talpa lisäarvon tuottajana - tänään ja tulevaisuudessa” on Talpan antama projektityö Haaga-Helian projektikurssia varten. Projektissa kaivaudutaan hieman syvemmälle asiakasvirastojen tarpeiden ja toiveiden toteuttamiseksi talous- ja palkkahallinnon suhteen.

Lue lisää

Kohti uutta asiakaspalvelua

29.10.2015 / Asiakaspalvelu

Talpan organisaation uudistuessa Talpan keskitetyt palvelut -osastolle ollaan suunnittelemassa uutta toimintoa ja palvelualuetta, Asiakaspalvelua. Asiakasta on toki palveltu ennenkin, mutta nyt tavoitteena on tehdä tämä tavoitteellisemmin ja asiakkaita kuunnellen. Uudella toiminnolla halutaan myös palvella sisäisesti eli tukea Palkkahallinnon ja Taloushallinnon palvelut -osastoja asiakasrajapinnan hoidossa.

Lue lisää

Keskitetyn asiakaspalvelun ratkaisumallit selvityksessä

29.10.2015 / Talpa

Ryhmä Talpa tradenomiopiskelijoita on saanut vastuulleen projektin, jonka tavoitteena on kartoittaa keskitetyn asiakaspalvelun ratkaisuja, niiden hyötyjä ja haittoja sekä kokemuksia erityylisistä asiakaspalvelupisteistä. Asiakaspalvelupisteistä selvitetään palvelukanavia, yhteydenottotapoja ja vasteaikoja.

Lue lisää

Selvitys mahdollisista uusista osakeyhtiöasiakkaista

29.10.2015 / Arkisto

Ryhmä Talpan tradenomiopiskelijoita on saanut toimitusjohtajalta projektiksi selvittää mahdolliset uudet asiakkaat kaupungin omistamista osakeyhtiömuotoisista tytäryhtiöistä. Taustaselvitys on tärkeä osa Talpan organisaation uudistusta kohti entistä asiakaslähtöisempää palveluorganisaatiota.

Lue lisää

Arvonlisävero-ohjeistusta Helmessä

29.10.2015 / Kirjanpito

Oikeuspalvelut ja Talpa järjestivät syksyllä kolme alv-koulutusta. Kaikkien koulutusten materiaalit ja myös suorat linkit verohallinnon sivulle on koottu Helmeen.

Lue lisää

Kuinka voimme palvella? Talpan tuottamat erikseen tilattavat lisäpalvelut

10.09.2015 / Talpa

Talpa tuottaa asiakkailleen myös erikseen tilattavia lisäpalveluita. Näistä sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti ja toimeksianto vahvistetaan aina Kosti-tilauksella.

Lue lisää

Oiken alv-asiantuntija esittäytyy

10.09.2015 / Kirjanpito

Kaupunginkanslian oikeuspalvelut ja Talpa järjestävät syksyllä kolme alv-koulutustilaisuutta. Kouluttajana toimii Oiken alv-asiantuntija, toukokuussa työt aloittanut Eeva Skult.

Lue lisää

Ongelmia HR-työpöydän käytössä - Mihin otan yhteyttä?

10.09.2015 / Palkanlaskenta

Ongelmatilanteissa HR-työpöydän käyttäjä ottaa aina yhteyttä viraston/liikelaitoksen omaan HR-tukihenkilöön. Tukihenkilö ottaa tarvittaessa yhteyttä Talpaan.

Lue lisää

Talpa mukana rehtoreiden työpajassa

10.09.2015 / Palkanlaskenta

Talpa ja opetusvirasto tapaavat säännöllisesti palkanlaskennan yhteistyökokouksissa. Elokuussa Irina Rantanen Talpan palkanlaskennasta oli mukana opetusviraston järjestämässä rehtoreiden työpajassa. Työpajan aiheena oli sähköinen opettajatielomake. Rehtorit täyttävät lomakkeeseen tiedot koulunsa opettajista ja tietojen perusteella tehdään mm. palkanmaksu.

Lue lisää

Näköyhteys myyntireskontraan

10.09.2015 / Laskutus

Muistathan, että Laske-myyntireskontra on tarkoitettu myös Talpan asiakkaiden käyttöön. Työtehtäviesi niin edellyttäessä ja esimiehesi suostumuksella Sinun on mahdollista saada katseluoikeus myyntireskontraan oman virastosi (tai liikelaitos tai Oy) osalta.

Lue lisää

LähiTapiolan BIC-koodi muuttuu

01.07.2015 / Arkisto

S-pankin ja LähiTapiolan pankkijärjestelmät yhdistyvät 26.10.2015. LähiTapiolan nykyinen BIC-koodi TAPIFI22 korvautuu tällöin S-pankin BIC-koodilla SBANFIHH. Oikea BIC-koodi niin saajan kuin maksajankin pankkitilinumeron yhteydessä varmistaa häiriöttömän maksuliikenteen myös yhdistymisen jälkeen.

Lue lisää

Eroon manuaalisesti käsitellyistä muistiotositteista

11.06.2015 / Kirjanpito

Talpan vuoden 2014 tavoitteena oli vähentää muistiotositteiden määrää. Työ jatkuu ja edelleen tavoitteena on kiinnittää huomiota muistiotositteiden tekotapaan ja vähentää manuaalisen työn osuutta tositteiden tekemisessä.

Lue lisää