Tarkkuutta maksuosoituksiin - ohjeistusta päivitetty

14.12.2017 / Maksuliikenne

Talpasta lähtevien maksujen ohjeistusta on täsmennetty. Tarkoituksena on, että maksuosoitustyyppi ja oikea osasto löytyisivät helposti. Maksuosoitukset on täytettävä huolellisesti ennen kuin ne lähetetään Talpaan.

Ohjeessa on pääpiirteittäin kuvattu erilaisia maksutyyppejä ja kerrottu, mitä kautta maksatus hoidetaan. Lisäksi ohjeeseen on päivitetty ajantasaiset sähköpostiosoitteet.

Tutustu ohjeistukseen Helmi-intranetissä.

Osa maksuosoituksia lähettävistä asiakkaista saa Talpasta kyselyn uuden ohjeistuksen toimivuudesta ja selkeydestä. Jos et saanut kyselyä, voit antaa palautetta ohjeesta palvelukoordinaattori Tuula Autiolle sähköpostiosoitteeseen tuula.autio@hel.fi. Otamme mielellämme palautetta vastaan toiminnan kehittämiseksi!

Täytä maksuosoitus huolellisesti

Maksuosoitukset on täytettävä huolellisesti, sillä puutteelliset maksuosoitukset palautetaan maksun laatijalle ja maksu viivästyy turhaan. Maksuosoitus palautetaan, jos siitä puuttuu esimerkiksi laatijan tai hyväksyjän allekirjoitus tai nimenselvennys. Maksuosoitus on myös puutteellinen, jos kirjoitettu summa ei vastaa numeerista ja tiliöitävää summaa.

Huomioitahan erityisesti, että

• et voi hyväksyä itsellesi osoitettua maksuosoitusta
  • hyväksyjä ei voi olla maksun saaja
  • maksun hyväksyjällä on oltava laskun hyväksymisoikeudet