Matkustaja - päivitä uusi M2-mobiili puhelimeesi

07.09.2020 / Matkahallinta

Tiesithän, että voit lähettää kuitit ja liitteet käsiteltäväksi mobiilisti, ilman skannausta ja sähköpostia? Mobiilisovelluksella onnistuvat kaikki M2-matka- ja kuluhallintajärjestelmän toiminnot kuten matkalaskun tekeminen. Uusi Visma M2 on nyt ladattavissa.

Uusi M2-mobiili

Uusi Visma M2 mobiili on nyt ladattavissa Google Play kaupasta nimellä Visma M2. Sovellus ei tule automaattisena päivityksenä M2-Mobiilin käyttäjille vaan se tulee ladata kokonaan uutena kauppapaikasta. Linkki M2-sovelluksen asennusohjeeseen (Helmi > Yhteiset palvelut > Taloushallintopalvelut > Matkahallintapalvelut),

Uuden sovelluksen ominaisuudet

• Yhdenmukainen uusi käyttöliittymä iOS ja Android -laitteissa
• PDF ja kuva -liitteiden liittäminen puhelimen muistista kuvaamisen lisäksi, myös SendTo -toiminnallisuus.
• Ajojen tallennuksessa mahdollisuus käyttää pakotettua tien seuraamista, jolloin epätarkat GPS -paikannuksen pisteet korjataan tien mukaiseksi reitiksi
• Entisestään parannettu tietoturva

Nykyinen M2 Mobiili on käytettävissä muutaman kuukauden siirtymäajan samaan aikaan uuden kanssa. Tiedotamme sen tuen poistumisesta erikseen hyvissä ajoin.

Raportointi ja sihteeri/tarkastaja -roolin oikeudet

Jatkossa raportointi on M2 Bluessa ja raportit ajetaan M2 Bluessa. Sihteeri/tarkastaja-roolissa on avattu raportointioikeudet M2 Blueen. Oikeudet siirtyä Classic M2:een on suljettu, linkki raportoinnin valikkokuvaan

Eurocard-luottokorttiostojen käsittely

M2 järjestelmässä käsitellään luottokortti ostot seuraavasti:
• Luottokorttiostot käsitellään M2 järjestelmän kuluveloituksissa viimeistään ostoa seuraavan kuukauden alkuun mennessä.
• Ostoon liitetään aina kuitit ja selite.
• Jos kuitti jostain syystä on kadonnut, selitteeseen selvitys asiasta.
• M2 järjestelmän kautta ostot siirtyvät kirjanpitoon, siksi on tärkeää käsitellä ostot M2:ssa mahdollisimman pikaisesti.

M2-järjestelmän kautta ostot siirtyvät kirjanpitoon, siksi on tärkeää käsitellä ostot M2:ssa mahdollisimman pikaisesti. Tarkemmat ohjeet linkistä (pdf).

Mikäli luottorajaa joudutaan esim. matkan takia muuttamaan väliaikaisesti, ilmoita siitä hyvissä ajoin ennen matkaa oman toimialasi korttiyhteyshenkilölle.

sovellusasiantuntija Heidi Kortelainen

Lisää aiheesta:

Toimialoilla ja liikelaitoksilla omat M2-yhteyshenkilöt

Eurocard-kortinhaltijalta edellytetään vahvaa tunnistautumista

Matkustaja ja matkalaskujen hyväksyjät – ota yhteyttä, mietitään sinulle tai tiimillesi sopiva M2-koulutus