Aina-Ilona käsittelee SAP:in asiakasrekisterilomakkeita

21.03.2019 / Ohjelmistorobotiikka Rekisterit

Asiakastietojen yksittäiset avaus-, laajennus- ja muutospyynnöt SAPin asiakasrekisteriin tehdään sähköisillä Helmi-lomakkeilla. Tällä hetkellä Aina-Ilona käsittelee asiakasnumeroiden laajennuslomakkeita kaksi kertaa päivässä ja lähettää viestin tekemästään laajennuksesta pyynnön lähettäjälle.

Asiakastietojen yksittäiset avaus-, laajennus- ja muutospyynnöt SAPin asiakasrekisteriin tehdään sähköisellä Helmi-lomakkeella. Avauspyyntölomakkeiden lisäksi on nyt käytössä oma lomake jo olemassa olevan asiakasnumeron laajennukseen oman toimialan käyttöön. Tällä hetkellä Aina-Ilona käsittelee asiakasnumeroiden laajennuslomakkeita kaksi kertaa päivässä ja lähettää viestin tekemästään laajennuksesta pyynnön lähettäjälle. Lisäksi tarkoitus on opettaa Aina-Ilona käsittelemään myös asiakkaiden avauspyyntöjä.

Kun olet löytänyt asiakasnumeron, tarkista asiakkaan myyntialueet -kohdasta, onko asiakas perustettu haluamallesi myyntialueelle.

Jos myyntialuetiedoissa ei ole omaa toimialaasi, laita ao. Helmi-lomakkeen kautta asiakkaan laajennuspyyntö omalle myyntialueelle:

Olemassa olevan asiakasnumeron laajentaminen -lomake (linkki Helmi-intraan)

Lomakkeet ja rekistereiden yhteystiedot löytyvät Helmi-intrasta > Yhteiset palvelut > Taloushallintopalvelut > Rekisterit. Lomakkeiden yhteyteen on myös tallennettu ohjeita mm. liittyen asiakkaan hakemiseen SAPista. Myös listaus käytössä olevista kaupungin sisäisistä asiakasnumeroista löytyy samasta paikasta.