SAP-käyttövinkkejä

18.06.2019 / Tietojärjestelmä

Talpan SAP-järjestelmävastaavat ideoivat ohjeita ja vinkkejä, joilla halutaan helpottaa esimerkiksi vain satunnaisesti SAP-järjestelmää käyttävien elämää. Ensimmäisessä, alle kaksiminuuttisessa tallenteessa Saila Turkka näyttää, miten SAP:sta saa raportin, jos tietoa ei ole arkistoitu.

SAP-rooliremontti - SAP:n käyttöoikeusroolit uudistetaan

26.04.2018 / Tietojärjestelmä

SAP:n käyttöoikeusroolit uudistetaan. Uudistuksella tavoitellaan selkeyttä käyttöoikeuksiin, sujuvampaa käyttöoikeuksien hallintaa sekä vaarallisten työyhdistelmien seurantaa.

Apotti-järjestelmähanke etenee aikataulussa

06.10.2017 / Tietojärjestelmä

Torstaina 21.9. Talpassa järjestettiin Apotti-hanketta koskeva tapaaminen. Tapaamisessa Apotin tilannekatsausta esitteli Helsinki Apotti -hankkeen hankepäällikkö Raija Viskari. Viskari toimii Apotti-hankkeen yhteyshenkilönä. Tilannekatsauksessa nousivat esiin myös tiedonkulun käytännöt.

SAP-Change ja Release Management - uutta Lasken muutoshallinnassa

27.09.2016 / Tietojärjestelmä

Laske SAP:n muutoshallinnassa on siirrytty ns. release-käytäntöön. Uutta käytäntöä on tänä vuonna harjoiteltu kolmella muutoskierroksella hyvin kokemuksin. Havaittu on monia etuja mm. muutosten hallinnassa ja ennakoinnissa.

Prosessien omistajuus ja järjestelmäasiat samalla palvelualueella

29.04.2016 / Tietojärjestelmä

Talpan organisaatiomuutoksen myötä prosessien omistajuus ja järjestelmäasiat keskitettiin yhteen tiimiin, joka kuuluu Prosessit ja järjestelmät -palvelualueeseen. Kehittämispäällikkö Tomi Liimatainen: ”Aiomme ottaa järjestelmistä kaiken tehon irti hyödyntäen niiden käyttämättömiä toimintoja – ja niitä vielä lisää kehittäen. Suunnittelua teemme tiiviissä yhteistyössä Talpan osastojen, asiakkaiden ja muiden yhteistyökumppanien kanssa."