Yhteisvoimin asiakkaan parhaaksi

29.09.2020 / Talpa tiedottaa Kaskolle

Kevät oli monien muutosten aikaa. Monet tutut tavat toimia jouduttiin miettimään korona-tilanteessa uusiksi, mutta tärkein säilyi: Teimme niin Kaskossa kuin Talpassa töitä asiakkaan parhaaksi. Yhtenä esimerkkinä toimivasta yhteistyöstä ovat työväenopiston peruuntuneet kurssit, joista ei lähetetty maksumuistutuksia, eivätkä laskut edenneet perintään.

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla oli keväällä valtavasti lisätöitä ja haasteita. Esimerkiksi Työväenopistojen lähiopetukseen suunnitelluista kursseista vain osa pystyttiin muuttamaan etäopetukseksi. Osa kurssikerroista siirtyi syksyyn ja osa kurssimaksuista jouduttiin palauttamaan. Talpan sovellusasiantuntija Mari Nissinen kertoo, että viestintä ja yhteydenpito tilanteessa sujui joustavasti.

Kaskon toimistopalvelupäällikkö Auli Syrenius oli yhteydessä Talpaan ja kertoi, mitä muutoksia laskutukseen ja myyntireskontraan tarvitaan, jotta työväenopistojen asiakkaat saavat muuttuneessakin tilanteessa laadukasta palvelua. Sähköpostiviestit singahtivat ripeässä tahdissa Talpan ja Kaskon välillä.

Mari kertoo, että kevään tilanteessa nopeat päätökset ja työhön ryhtyminen olivat tärkeitä. Mari teki Talpassa kaupungin SAP-järjestelmään työväenopistoille joukkomuutoksen, jolla saatiin estettyä maksumuistutusten lähettäminen ja laskujen eteneminen perintään. Se on ollut varmasti asiakkaalle tärkeää. Työväenopistojen kurssit ovat monelle todella odotettuja ja niiden peruuntuminen on varmasti harmittanut joitakin asiakkaita. Tällaisessa tilanteessa oli hienoa, ettei kurssilaskutus aiheuttanut asiakkaille ylimääräistä harmia. Työmäärä Työväenopistoissa tilanteessa on ollut varmasti iso ja on ollut tärkeää, että Talpa on voinut auttaa omalta osaltaan.

Syksy on ollut iloista aikaa, kun Työväenopistojen kurssitoiminta on pyörähtänyt käyntiin. Kurssitoiminnan rinnalla hoidamme yhdessä kurssien laskutusta ja muita talouskiemuroita. Hyvä talouden hoitaminen onnistuu, kun prosessia hoidetaan yhdessä vastuullisesti.

Haastattelu, teksti ja valokuva: Marja Suomela

Yhteiset talous- ja palkkahallinnon prosessit

Kaikista Kaskon ja Talpan yhteisistä prosesseista on tehty lyhyet tallenteet (= puhuttu esitys) ja powerpoint-esitykset. Lue lisää:

Marja Suomela: ”Kaskossa ja Talpassa on työssään ammattitaitoisia ja hyvään asiakaspalveluun sitoutuneita tekijöitä. Ilman heidän työpanostaan ja asioihin tarttumista emme varmasti olisi suoriutuneet näin hyvin. Vain yhteisvoimin voimme antaa hyvää asiakaspalvelua.”