HR-neuvonta Kuvan esihenkilöiden tukena ja apuna

09.06.2020 / Palkanlaskenta Palkkiot Talpa tiedottaa Kuvalle

Kuvan esihenkilöiltä tuli HR-neuvontaan yli 500 yhteydenottoa viime vuonna. HR-neuvonta tarjoaa esihenkilöille neuvontaa mm. palvelussuhteen alkamiseen ja päättymiseen, vuosilomaan, virka- ja työvapaisiin, työaikaan, virkamatkoihin ja henkilöstöetuihin liittyvissä kysymyksissä.

HR-neuvontaan tuli yhteensä 7232 yhteydenottoa vuonna 2019, Kuvan toimialalta otettiin yhteyttä 584 kertaa.

Mitä?

HR-neuvonnasta vastataan kysymyksiin virka- ja työehtosopimuksista KVTES, TS ja TTES. On hyvä huomata, että HR-neuvonta antaa apua sellaisissa asioissa, jotka eivät edellytä organisaatiokohtaista soveltamista. Kannattaa tutustua myös listaan HR-neuvonnasta usein kysyttyihin kysymyksiin. HR-neuvonta Helmi > Usein kysyttyä

Kenelle?

HR-neuvonta on tarkoitettu kaikkien toimialojen ja liikelaitosten esihenkilöille. Neuvontaan voivat olla yhteydessä myös esihenkilöiden sijaiset, päätösten valmistelijat, toimialojen HR-henkilöstö, luottamusmiehet sekä työsuojeluvaltuutetut.

Miten otan yhteyttä?

– puh. 09 310 38080, palveluaika arkisin klo 9-15
kysymyslomakkeella
hr-neuvonta@hel.fi