Talpan osakeyhtiöasiakkaista vastaava tiimi esittäytyy

16.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille

Talpan osakeyhtiötiimi tuottaa talous- ja palkkahallinnon palveluita kaupungin tytäryhtiöille ja säätiöille, pienille ja suurille! Tiimi perustettiin keväällä 2016, mutta osakeyhtiöasiakkaita on palveltu Talpassa jo ennen tiimin perustamista. ”Nyt oy-osaaminen on kuitenkin keskittynyt yhteen tiimiin ja pystymme entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme myös modernien ja joustavien järjestelmien ansiosta” kehuu palvelupäällikkö Pirita Tjurin.

Kokeneessa tiimissä apu aina lähellä

Sari Vaara on työskennellyt osakeyhtiötiimissä sen perustamisesta lähtien, aina siitä asti, kun hän toukokuussa 2016 siirtyi Talpaan Helsingin Satamasta. Pääkirjanpitäjä Kaisa Pirinen on työskennellyt Talpassa noin kolme vuotta. Viime vuoden kesäkuussa tiimi täydentyi vuosien kokemuksella ja ammattitaidolla, kun kirjanpitopäällikkö Tarja Halonen, henkilöstöasiantuntijat Ulla Lainio ja Kirsi Polojärvi siirtyivät Talpaan Helsingin Satamasta. Samoihin aikoihin tiimissä aloitti myös palkka-asiantuntija Katja Rossi työskenneltyään Helenillä 19 vuotta. Tiimin uusin jäsen on KLT-kirjanpitäjä Janne Hölmström, joka aloitti työt Talpassa viime huhtikuussa.

Tiimin esihenkilönä toimii palvelupäällikkö Pirita Tjurin, joka nappasin tiimistä kuvan palaverin aikana.

Saanko esitellä: oy-tiimi:

Sari kertoo aloittaneensa uransa noin 40 vuotta sitten Nikkilän sairaalassa. Hän on työskennellyt Terveysvirastossa, HKL:ssä, Kiinteistövirastossa ja Helsingin Satamassa pisimpään, yli 20 vuotta. Sari työskentelee taloussihteerinä eli käsittelee asiakkaiden ostolaskuja, jossa monipuolinen työkokemus ja kaupunkikonsernin tuntemus auttavat. Sarin arvostaa kaupunkia varmana työnantajana ja nauttii työn itsenäisyydestä.

Kaisa on tehnyt taloushallinnon töitä aiemmin tilitoimistossa ja Kirkon palvelukeskuksessa. Kaisa nauttii asiakkaiden kanssa työskentelystä ja toteaakin asiakasyhteistyön olevan työn paras puoli. Kaisa kertoo, että välillä asiakkaat ihmettelevät hänen vahvaa murretaan, joka on peräisin Oulun seudulta, josta hän muutti etelään kolme vuotta sitten. ”Minä kulen Onnikalla, kun muut menee dösällä” Kaisa nauraa.

Tarja ehti työskennellä Helsingin Satamassa lähes kolme vuosikymmentä ennen Talpaan siirtymistä. Oy-tiimissä hän tekee asiakasyritysten vaativia kirjanpidon asiantuntijatehtäviä. Tarja kehuu tehtäviensä monipuolisuutta; talouspäällikkö-tehtävien myötä hän pääsee osallistumaan myös asiakkaiden budjetointiprosesseihin ja tekemään erilaisia raportointeja ja tilastoja.

Kirsi ehti ennen Talpaan siirtymistään työskennellä Helsingin Satamassa yli 13 vuotta, joista kymmenisen vuotta palkanlaskennan ja hr-tehtävissä. Tällä hetkellä Kirsi työskentelee palkka-asiantuntijana ja toimii Mepco Pro -järjestelmän pääkäyttäjänä sekä laskee palkkoja. Kirsin mielestä Oy-tiimissä parasta on hyvä yhteishenki, monipuoliset työtehtävät ja se, että asiakkaita halutaan palvella mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti. ”Meillä on aito halu auttaa asiakkaitamme parantamaan hr-prosessejaan Mepco Pron avulla” Kirsi toteaa.

Ulla aloitti Helsingin Satamassa vuonna 1981. Vaikka työnantaja on pysynyt pitkään samana, Ulla iloitsee, että tehtävät ovat muuttuneet vuosien saatossa useasti. Talpassa Ulla toimii palkka-asiantuntijana eli tekee palkanlaskentaa ja monipuolisia hr-tehtäviä. Ullan mielestä Talpassa parasta on joustavuus, mukava työyhteisö sekä monipuoliset työt.

Katja työskentelee palkka-asiantuntijana osakeyhtiötiimissä. Palkanlaskennan tehtävien lisäksi Katja hoitaa laskujen maksatusta. ”Parasta työssäni on ehdottomasti kivat työkaverit ja monipuoliset työtehtävät” Katja toteaa.

Janne ehti työskennellä tilitoimistoissa monipuolisten ja mielenkiintoisten asiakkaiden parissa reilut kymmenen vuotta ennen Talpaan tuloa. KLT-kirjanpitäjä Janne on todellinen moniosaaja, sillä hänellä on myös palkkahallinnon asiantuntijatutkinto PHT. KLT-tutkinto on taloushallintoalan asiantuntijatutkinto ja arvostettu merkki ammattitaidosta, tutkinto edellyttää myös jatkuvaa ammattitaidon ylläpitämistä. Jannen mukaan parasta Talpassa on yhteistyö asiakkaiden ja kollegojen kanssa.

Ollaan yhteydessä! Oy-tiimin yhteystiedot