Soittajilla positiivinen kokemus Talpan asiakaspalvelusta

28.10.2020 / Talpa tiedottaa Sotelle

Taloushallintopalvelun asiakaspalvelunumero 09 310 25300 seuraa numeroon soittavien asiakkaiden tyytyväisyyttä. Tammi-syyskuun seuranta osoittaa, että kokonaistyytyväisyys asiointikokemukseen on korkealla tasolla ollen 4,5 /5.

Taloushallinnon asiakaspalvelunumerossa vastataan joka arkipäivä yli 200 puheluun. Tyypillinen soitto koskee vaikkapa eräpäivän siirtoa tai osoitteen muutosta.

Asiakasneuvoja Janne Isometsä: ”Asiakaspalvelussa näkee läheltä sen, miten teknologia vaikeuttaa joidenkin ihmisten elämää ja aiheuttaa ylimääräistä huolta. Monet palvelut edellyttävät nykyään osaamista, jota ikääntyneillä tai eritysryhmillä ei välttämättä ole. Olemme Talpassa ylpeitä siitä, että meillä puhelimeen vastaa ihminen, ei kone. On hienoa esimerkiksi yhden puhelun aikana auttaa maksuvaikeuksista kärsivää soittajaa ja näin omalta osaltaan helpottaa tilannetta.”

Vuositasolla yli 52 000 puhelua

Talpan keskitetty asiakaspalvelunumero 09 310 25300 seuraa numeroon soittavien asiakkaiden tyytyväisyyttä. Tutkimus toteutetaan tekstiviestikyselynä.

• Tammi-syyskuussa vastaajia 473 kpl
  • Kokonaistyytyväisyys asiointikokemukseen korkealla tasolla 4,5 /5 (tilanne 7.10.2020)
  • Vastaajista 85 % tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen asiakaspalveluun kokonaisuudessaan.
  • Valtaosa eli 92,1 % soittaneiden asioista saatu ratkaistua puhelun aikana.