Palvelemme puhelimitse arkisin kello 9-15

16.12.2019 / Talpa

Joulukuun alusta alkaen kaikissa Talpan asiakaspalvelunumeroissa vastataan arkisin kello 9-15. Puhelinajan yhtenäistäminen oli Talpan asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella selkeä toive. Etenkin palkanlaskennan asiakaspalveluun toivottiin pidennystä.

Tämän vuoden asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat karut. Kokonaistyytyväisyys Talpan palveluja kohtaan laski viime vuoden ennätystuloksesta 3,8 toiseen äärilaitaan: lukema 3,45 on koko mittaushistorian alhaisin. Samalla oli ilahduttavaa, että saimme kyselyyn ennätysmäärän vastauksia. Kävimme tulokset tuoreeltaan läpi marraskuussa ja päätimme toimia heti:

- yhtenäistimme Talpan puhelinpalveluaikaa. Joulukuun alusta alkaen palvelemme arkisin kello 9-15.
- kaikki asiakasviestintä hoidetaan yhteisten sähköpostien kautta, ei yksittäisten henkilöiden. Vain näin voidaan turvata asioiden jouheva hoituminen esimerkiksi mahdollisten poissaolojen aikana.

Uusittu kysely, tarkemmat kehittämisen kohteet

Talpan asiakastyytyväisyyskyselyä uudistettiin tänä vuonna. Aiempina vuosina tyytyväisyyden taso on pysynyt varsin stabiilina ja erot yksittäisten palvelujen välillä ovat olleet pienet. Tähän haettiin muutosta kyselyn uudistamisella. Suurta määrä avoimia vastauksia on perattu läpi sisäisesti yhdessä Kokemustehtaan Risto Heikkisen kanssa. Tulosten perusteella pystytään nyt varsin tarkalla tasolla Talpa-tasoisten kehittämisten lisäksi taklaamaan asiakaskohtaisia kehittämisen kohteita.

Saimme 1238 vastausta tämän vuoden Talpan asiakastyytyväisyyskyselyyn. Tämä on kautta aikojen suurin vastaajien määrä. Haimme kyselyn kautta myös vapaaehtoisia osallistujia ensi vuonna toteutettavaan tarkempaan selvitykseen talous- ja palkkahallinnon palveluista. Heitä ilmoittautui peräti 150.

Iso kiitos kaikille vastaajille ja taloushallintopalvelujen kehittämistyöhön ilmoittautuneille - palaamme ensi vuoden alussa asiaan!