Talpa Taloushallintoliiton jäseneksi

03.05.2019 / Talpa

Talpa on hyväksytty Taloushallintoliiton jäseneksi. Jäsenyyden auktorisointiin kuuluva toiminnan tarkastus tehtiin Talpassa maaliskuussa. Talpa täytti yhtä huomautusta lukuun ottamatta liiton kriteerit ja toimialastandardit. Kaikki liiton jäsentoimistot tarkastetaan säännöllisesti, viiden vuoden välein. Jäsentilitoimiston tulee noudattaa hyvää tilitoimistotapaa.

Talpa hyväksyttiin Taloushallintoliiton uudeksi auktorisoiduksi jäseneksi liiton hallituksen kokouksessa 21.3.2019.

Taloushallintoliiton jäsenyyden auktorisointiin kuuluva toiminnan tarkastus suoritettiin Talpassa maaliskuussa. Tarkastuksen perusteella Talpa toimii ”Taloushallintoliiton toimialastandardin TAL-STA:n hyvän tilitoimistotavan ohjeistuksen mukaan ja täyttää Suomen Taloushallintoliiton sääntöjen 3 §:n mukaiset jäsenvaatimukset".

Kaikki liiton jäsentoimistot tarkastetaan säännöllisesti, viiden vuoden välein. Taloushallintoliiton tarkastustoiminnan tarkoituksena on "Varmistaa, että tilitoimistolla on hyvät edellytykset toimeksiantojen hoitamiseen ja että se noudattaa hyvää tilitoimistotapaa." Tarkastus sisältää johdon haastattelun, henkilöstön haastattelut sekä asiakastoimeksiantojen tarkastukset hyvän tilitoimistotarkastustavan mukaisessa laajuudessa.

Tiesitkö tämän?

Tilitoimistoala Suomessa