07.12.2020 / Talpa tiedottaa Kympille
Talpa muistuttaa, että verokortissa on vain yksi tuloraja koko vuoden palkoille. Jos tuloraja ylittyy, tuloista menee veroa lisäprosentin mukaan. Onkin entistä tärkeämpää itse seurata tuloja vuoden aikana.
Lue lisää24.11.2020 / Talpa
Talpa tutkii asiakkaidensa tyytyväisyyttä vuosittain. Tänä vuonna asiakastyytyväisyyskysely lähettiin noin 5600 talous- ja palkkahallinnon yhteistyökumppanille toimialoilla, liikelaitoksissa ja osakeyhtiöissä. Jakelun kasvun myötä saimme myös ennätysmäärän vastauksia, lähes 1700. Lämmin kiitos kaikille vastanneille!
Lue lisää24.11.2020 / Tietojärjestelmä
Suojattu sähköposti eli secure mail tarkoittaa käytännössä sähköpostin salaamista. Se mahdollistaa luottamuksellisten ja salassa pidettävien viestien turvallisen lähettämisen ja vastaanottamisen mihin tahansa sähköpostiosoitteeseen.
Lue lisää24.11.2020 / Palkanlaskenta
Lähes 1700 asiakkaan edustajaa vastasi Talpan 2020 asiakastyytyväisyyskyselyyn tänä syksynä ja heistä reilut 1300 antoi palautetta palkanlaskentapalvelustamme. Tyytyväisyys palkanlaskentapalveluun (3,20) on huomattavasti heikompi kuin taloushallinnon palveluiden asiakastyytyväisyys (3,80).
Lue lisää24.11.2020 / Kirjanpito
Tuotamme palveluitamme yhteisillä prosesseilla ja järjestelmillä. Sujuvien prosessien vuoksi jokaisen talous- ja palkkahallinnon prosessien parissa työskentelevän on hyvä tuntea prosessit. Tätä helpottamaan olemme Talpassa havainnollistaneet ydinprosessit yksinkertaisiksi kuviksi ja tehneet niistä lyhyet tallenteet.
Lue lisää24.11.2020 / Palkanlaskenta
Sähköinen palkkalaskelma on kätevä ja turvallinen: se löytää perille aina ja on verkkopankissa katsottavissa jo ennen palkanmaksupäivää. Palkkakuitit säilyvät omassa verkkopankissa seitsemän vuoden ajan eli niihin voi helposti palata myös jälkikäteen. Sähköisen verkkopalkkapalvelun saat käyttöösi, jos sinulla on henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset.
Lue lisää24.11.2020 / Tietojärjestelmä
Apotti-järjestelmä otetaan Helsingissä käyttöön huhtikuussa ensi vuonna. Myös me Talpassa valmistaudumme Apotin tuloon. Tavoitteenamme on varmistaa, että järjestelmän tuottama tieto saadaan oikea-aikaisesti ja oikean sisältöisenä talous- ja palkkahallinnon tietojärjestelmiin ja päinvastoin.
Lue lisää23.11.2020 / Talpa
Helsingin kaupungilla työskentelee useita siviilipalvelushenkilöitä vuosittain. Siviilipalvelushenkilöiden päivärahakorvausten maksuprosessin kehittäminen alkoi keväällä. Aiemmin maksut on käsitelty Bipin kautta, nyt ne siirtyvät M2:een. Talpan M2-tiimi ilmoittaa siviilipalvelushenkilöiden päivärahatiedot ensi vuoden alusta alkaen tulorekisteriin.
Lue lisää18.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille
Tavoitat meidät parhaiten yhteisten sähköpostiosoitteiden kautta. Niitä lukee koko oy-tiimi. Voit aina ottaa yhteyttä myös oy-tiimin jäseneen tai palvelupäällikkö Pirita Tjuriniin.
Lue lisää18.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille
Verohallinnolta on tullut useampia koronaan liittyviä linjauksia. Linjaukset koskevat kasvomaskeja, koronatestejä ja ravintoetua. Linjauksen mukaan työnantaja voi antaa työntekijälle verovapaasti kasvomaskeja. Työntekijän itse maksamat, työssä välttämättömät maskit ovat tulonhankkimiskuluina vähennyskelpoisia. Maskikuluja hyväksytään myös osana kodin ja työpaikan välisiä matkakuluja.
Lue lisää18.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille
Kiinteistöverotusta on tarkoitus uudistaa siten, että kiinteistöjen verotusarvot vastaisivat nykyistä paremmin alueen todellista hintatasoa ja rakentamiskustannuksia. Uuden aikataulun mukaan kiinteistöverouudistus tulee voimaan vuoden 2023 kiinteistöverotuksessa.
Lue lisää18.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille
Procountoriin tehdyt päivitykset sujuvoittavat laskun hyväksymiskiertoa. Procountoriin on mahdollista asettaa sijaisia asiatarkastamaan ja hyväksymään laskuja, jotta hyväksymiskierto toimii sujuvasti Procountor-käyttäjien lomista ja poissaoloista huolimatta.
Lue lisää18.11.2020 / Talpa tiedottaa osakeyhtiöille
Talpa tutkii asiakkaittensa tyytyväisyyttä vuosittain kyselyllä. Tänä vuonna vastaajia oli ennätysmäärä, myös osakeyhtiöasiakkailta. Kyselyn palautetta käydään nyt tiimeissä läpi ja niiden pohjalta tehdään tavoitteita toiminnan kehittämiselle.
Lue lisää