P2P-järjestelmässä käytetään uusittua maksuosoituslomaketta

22.12.2020 / Ostolaskut

Uusi ostolaskujen käsittelyjärjestelmä, P2P, on otettu käyttöön kaupunginkansliassa, Kaskossa, Kuvassa, Sotessa, Talpassa, tarkastusvirastossa ja Työterveys Helsingissä.

Lue lisää

Ostolaskujen käsittelyssä viiveitä

22.12.2020 / Ostolaskut

Uusi ostolaskujen käsittelyjärjestelmä P2P otettiin marraskuun alussa käyttöön. P2P-järjestelmään siirtyminen ruuhkautti ostolaskujen käsittelyä etenkin Kaskossa, Kuvassa ja Sotessa.

Lue lisää

P2P käyttöön – kevään aikatauluihin muutoksia

22.12.2020 / Ostolaskut

Uusi ostolaskujärjestelmä otettiin syyskuussa pilottikäyttöön Talpassa ja marraskuun alussa uutta järjestelmää siirtyivät käyttämään Kasko, Kanslia, Kuva, Sote, Tarkastusvirasto ja Työterveys Helsinki. P2P:n käyttö on sujunut pääosin hyvin, mutta muutamien haasteiden ratkaisemiseksi on kevään käyttöönottoja porrastettu.

Lue lisää

Yhteiset prosessit ja järjestelmät

24.11.2020 / Kirjanpito

Tuotamme palveluitamme yhteisillä prosesseilla ja järjestelmillä. Sujuvien prosessien vuoksi jokaisen talous- ja palkkahallinnon prosessien parissa työskentelevän on hyvä tuntea prosessit. Tätä helpottamaan olemme Talpassa havainnollistaneet ydinprosessit yksinkertaisiksi kuviksi ja tehneet niistä lyhyet tallenteet.

Lue lisää

Ostolaskut vauhdikkaasti eteenpäin

09.06.2020 / Ostolaskut

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala tekee Helsingistä meille kaikille elävän ja mielenkiintoisen kaupungin. Aktiivinen kaupunki ja aikaansaava toimiala näkyy vilkkaana toimintana myös Kuvan ostolaskuprosesseissa.

Lue lisää

Laadukas Bosti-tilaus säästää omaa työaikaa

09.06.2020 / Ostolaskut

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala tekee tällä hetkellä paljon töitä ostolaskujen tarkastamiseksi ja hyväksymiseksi. Alusta asti oikein laadittu tilaus sujuvoittaa ja tehostaa toimintaa. Tämä on erityisen tärkeää nyt välitilinpäätösaikaan, jotta järjestelmiin ei jää roikkumaan käsittelemättömiä laskuja.

Lue lisää

P2P -järjestelmä Kuvalle marraskuussa

09.06.2020 / Ostolaskut

BIP vaihtuu loppuvuodesta uuteen ja moderniin ostolaskujen käsittelyjärjestelmään. P2P-nimellä kulkeva järjestelmä on parannettu versio entisestä ja sisältää runsaasti tavallista käyttäjää helpottavia toimintoja.

Lue lisää

Muistathan tehdä BIP-varahenkilöasetuksen lomasi ajaksi

09.06.2020 / Ostolaskut

Ostolaskujen tarkastajan ja hyväksyjän tulee asettaa itselleen varahenkilö mahdollisen poissaolon ja loman ajaksi. Jos varahenkilöasetuksen tekeminen unohtuu tai tulee äkillinen poissaolo, onnistuu varahenkilöasetuksen tekeminen myös Talpassa.

Lue lisää

Kaupungin ostolaskut käsitellään saapumisjärjestyksessä

06.05.2020 / Ostolaskut

Talpa siirtyy toukokuun aikana käsittelemään ostolaskut eräpäivän sijaan saapumisjärjestyksessä. Näin pystymme paremmin seuraamaan ostolaskujen läpimenoaikoja ja entisestään tehostamaan ostolaskuprosessia.

Lue lisää

Ostolaskujen käsittelytilaan laittaminen säästää työaikaa

19.03.2020 / Ostolaskut

Vähennä turhaa työtä ja aseta ostolasku selvitystilaan! Tämä onnistuu, jos laskusta on tehty reklamaatio tai hyvityspyyntö tai jos toimitus on myöhässä.

Lue lisää

Saapuvat laskut kiertoon - muista varahenkilöasetukset

19.03.2020 / Ostolaskut

Kaupungille saapuvien ostolaskujen on kierrettävä ripeästi ja normaalisti ympäri vuoden. Erityisen tärkeää tämä on nyt, kun eletään koronaviruksen takia poikkeustilanteessa. Muista tarvittaessa tehdä BIP:iin varahenkilöasetukset.

Lue lisää

Helsingin kaupungin maksuehto 21 päivää

03.03.2020 / Ostolaskut

Tilatessa on hyvä muistuttaa toimittajia siitä, että kaupungin maksuehto on 21 päivää ja että kaupunki vastaanottaa laskuja ainoastaan sähköisesti.

Lue lisää