HR-neuvonnan puhelinpalveluaika kello 9-13

06.10.2017 / Asiakaspalvelu

Talpan keskitetty asiakaspalvelu laajeni, kun Talpaan siirtyi Kansliasta esimiesten HR-neuvonta, eRekry ja eläkeneuvonta. Nyt Talpan asiakaspalvelussa on kaksi tiimiä: Aspa Talous ja Aspa HR. HR-neuvonnan puhelinnumeroissa palvellaan arkisin kello 9-13. Laskutus- ja ostolaskuasioissa Talpan asiakaspalvelunumeroon 09 310 25300 voi soittaa arkisin kello 9-15. Sähköisen lomakkeen kautta voit kätevästi asioida Talpan kanssa kellonajasta riippumatta.

Lue lisää

Ongelmanratkaisua nuorten toimintakeskus Hapessa

05.10.2017 / Asiakaspalvelu

Taloussihteerit Tuija Kalttonen ja Hannele Piiroinen kävivät nuorten toimintakeskus Hapessa. Laskutusvaiheessa oli tullut ilmi ongelma, jota he lähtivät selvittämään korttelin päähän. Samalla he pääsivät tutustumaan keskuksen toimintaan.

Lue lisää

Ota yhteyttä lomakkeella 24/7

14.06.2017 / Asiakaspalvelu

Kuntalaiset ja palkansaajat voivat asioida Talpan kanssa sähköisesti esimerkiksi laskuun tai maksusuoritukseen tai palkanlaskentaan tai palkkioihin liittyvissä asioissa. Lomakkeella lähetetty pyyntö tai kysymys ohjautuu Talpan asiakaspalveluun ja sieltä edelleen oikealle taholle.

Lue lisää

Asiakasyhteistyöhön uusi, Talpan palvelut -niminen työtila extranettiin

21.04.2017 / Asiakaspalvelu

Talpan ja asiakkaan yhteinen Helmi-intratyötila uudistuu kevään aikana. Jokaiselle toimialalle avataan oma, Talpan palvelut -niminen työtila, josta löytyy taloushallinnon ja palkanlaskentapalveluihin palveluihin ja sopimuksiin liittyvät asiakirjat ja esimerkiksi tapaamisten muistiot. Uusi Talpan palvelut -työtila otetaan käyttöön huhti-toukokuun aikana. Myös virastojen vanhat työtilat pidetään vielä avoimina.

Lue lisää

Uusia tuulia Talpan asiakaspalvelussa

16.02.2017 / Asiakaspalvelu

Talpan keskitetty asiakaspalvelu aloitti toimintansa vuosi sitten, jolloin otettiin käyttöön yksi asiakaspalvelunumero 09 310 25300. Viime huhtikuussa puhelujen määrä oli huipussaan ja ruuhkia esiintyi. Tilannetta helpotettiin mm. siirtämällä palkanlaskennan puhelut takaisin osastolle. Vuonna 2017 asiakaspalveluun on suunnitteilla paljon uudistuksia.

Lue lisää

Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista pohjaa palvelujen kehittämiselle

20.12.2016 / Asiakaspalvelu

Talpan vuoden 2016 asiakastyytyväisyyskysely tehtiin loka-marraskuussa. Kyselyn tuotti tänä vuonna Innolink Research Oy. Kyselyä myös uudistettiin ja jakelua laajennettiin. Vastauksia saatiin yhteensä 582. Kokonaistyytyväisyys laski edellisvuodesta hieman, mutta oli edelleen hyvällä tasolla eli 3,7.

Lue lisää

Sähköisellä lomakkeella asioit Talpan kanssa silloin kun itse haluat

20.12.2016 / Asiakaspalvelu

Kuntalaiset ja palkansaajat voivat asioida Talpan kanssa sähköisesti esimerkiksi laskuun tai maksusuoritukseen tai palkanlaskentaan tai palkkioihin liittyvissä asioissa. Lomakkeella lähetetty pyyntö tai kysymys ohjautuu Talpan asiakaspalveluun ja sieltä edelleen oikealle taholle.

Lue lisää

Kallion kassat kuntalaisten ja henkilökunnan palveluksessa myös muutosten aikana

10.11.2016 / Asiakaspalvelu

Kallion virastotalolla Talpan palveluihin kuuluva yleisökassa on palvellut asiakkaitaan jo vuodesta 1934 eli päälle 80 vuoden ajan. Parin viime vuoden aikana kassoilla on tapahtunut paljon uutta, muun muassa turvapaikanhakijoiden määrän äkillisen kasvun ja remontin vuoksi.

Lue lisää

Talpan asiakaspalvelussa uusi palveluaika

16.06.2016 / Asiakaspalvelu

Talpan keskitetty asiakaspalvelu palvelee kesäkuun alusta alkaen arkisin klo 9-15. Virka-aikaa hieman lyhyemmällä palveluajalla halutaan varmistaa laadukas palvelu. Esimerkiksi asiakaspalveluun tulleisiin sähköposteihin pystytään nyt vastaamaan puhelinajan ulkopuolella.

Lue lisää

Talpan asiakaspalvelu yhdelle luukulle

21.12.2015 / Asiakaspalvelu

Osana Talpan organisaatiomuutosta uudistuu myös Talpan asiakaspalvelu. Asiakaspalvelu siirtyy vaiheittain Talpan keskitettyihin palveluihin perustettuun kymmenhenkiseen asiakaspalvelutiimiin, josta palvellaan jatkossa kaikissa talous- ja palkkahallinnon asioissa sekä kuntalaisia että asiakasvirastoja.

Lue lisää

Kohti uutta asiakaspalvelua

29.10.2015 / Asiakaspalvelu

Talpan organisaation uudistuessa Talpan keskitetyt palvelut -osastolle ollaan suunnittelemassa uutta toimintoa ja palvelualuetta, Asiakaspalvelua. Asiakasta on toki palveltu ennenkin, mutta nyt tavoitteena on tehdä tämä tavoitteellisemmin ja asiakkaita kuunnellen. Uudella toiminnolla halutaan myös palvella sisäisesti eli tukea Palkkahallinnon ja Taloushallinnon palvelut -osastoja asiakasrajapinnan hoidossa.

Lue lisää